Menu Zamknij

Stare podręczniki szkolne najczęściej lądują w koszu

Każda zmiana programu nauczania rodzi duże zamieszanie na wydawniczym rynku. Stare, używane do tej pory podręczniki szkolne najczęściej lądują w koszu, a uczniowie są zmuszeni do zakupienia nowych. Często to rodzi duże koszty dla uczniów i rodziców, za to cieszą się z takiego stanu rzeczy wydawcy. Zastąpienie dotychczasowej książki do nauczania historii ostatnio wydanym podręcznikiem Poznać przeszłość to dla nich pewność kilkuletnich dochodów na jego sprzedaży. Praktycznie wszyscy uczniowie którzy zaczynają nauczanie nową podstawą muszą tę książkę nabyć, podobnie jak podręcznik do nauk geograficznych Oblicza Geografii, ponieważ nie ma używanych. Od jakiegoś czasu rodzice i uczniowie walczą o to, aby podręczniki szkolne wymieniać w dłuższych okresach czasu, tak aby było można korzystać z nich przez uczniów z kilku klas. Dla wielu rodziców konieczność wydania na nowy zestaw kilkuset złotych to duże koszty, które można by znacznie ograniczyć, gdyby mógł funkcjonować rynek używanych podręczników. Jednak wydawcy bardzo się przed tym bronią, dla nich obecny stan to duże zyski, niestety kosztem naszych większości uczniów.